تبلیغات

اسلایدر

پارس موتور
پارس موتور
 
قالب وبلاگ
سالم خدمت عزیز [پارس موتور]

بار دیگر رقابت میخواهد ثابت کند که شکوفایی و فناوری را در هر حیطه ای به ارمغان دارد. در میان موتورسیکلت 250 سی سی که قابل

پلاک گذاری هستند Kawasaki Ninja 250R از اعتبار و طرفدار زیادی برخوردار است. کیفیت ساخت، شتاب خوب و زیبایی و گیرایی خاص

آن را متمایز از موتورسیکلت های هم رده خود کرده است.

اما نینجای ما رقیبی از برند افسانه ای Honda دارد! بله CBR250R. این موتور که تا سال 1996 با موتور چهار سیلندر خطی تولید می شد،

در سال 2010 مورد بازبینی و تغییر قرار گرفت و در سال 2011 با ظاهر و باطنی کاملا متفاوت با اجداد خویش، خط و نشان برای نینجا کشید!

موتورسیکلتی جمع و جور با فناوری ساخت بالا در مقایسه با سایر 250 سی سی ها، این آغاز رقابت و پا گذاشتن در بازاری بود که کاوازاکی

از سال 1986 با معرفی نینجا تسخیر کرده.


نینجای ما تا قبل از 2011 رقیبی نداشت که بتواند برایش شاخ و شانه بکشد، پس طبیعی است که "تغییر" آنچانی نداشته باشید. چرا، در

سال 2008 اصلاحاتی قابل توجهی بر روی آن انجام شد اما کافی نبود. در مقایسه با CBR 250R 2011، کیفیت ساخت، سیستم سوخت

انژکتوری، ترمزهای ABS و انجین تک سیلندر برگ های برنده نماینده ی هوندا در برابر Ninja 250R بود. در سال 2012 این نوع ABS این موتور

4600 دلار قیمت گذاری شده و تنها 400 دلار از گونه بدون ABS نینجا بیشتر است و طبیعی است که خریداران به کدام سمت متمایل

میشوند! و همین کافی است تا به کاوازاکی تلنگری زده شود و واکنشی نشاند دهد!

شایعات مبتی بر آپدیت Ninja 250R در ماه های آینده قوت گرفت، حتی بعضی منابع حرف از افزایش حجم از 250cc به 300cc می زدنند

اما کاوازاکی فقط اطلاعات کمی در سایت ژاپنی زبان خود در اختیار عموم قرار داده و جزئیات زیادی از این موتور بروز نمی دهد. حتی در

سایت اصلی این کمپانی هنوز مدل قدیمی (2012) دیده می شود.

بر اساس اطلاعات درج شده در این سایت، اینجین، شاسی، سیستم تعلیق همگی دچار "تحول" شده اند.

انجین آب خنک، DOHC، هشت سوپاپ، حجمی 249 سی سی از نوع Parallel Twin یا دو سیلندر خطی (موازی) و به احتمال 99.9%

انژکتوری خواهد بود. این انتخاب که نینجا انژکتوری باشد بیشتر به اجبار و برای رقابت با CBR 250R به نظر می رسد تا انتخاب آزادانه

کاوازاکی، چرا که تا سال 2011 از کاربراتور در نینجا استفاده می کرده (می کند!!) و در مقایسه با CBR 250R انژکتوری، کاربراتور نقطه

ضعف نینجا در معیارهای مصرف سوخت، آلایندگی و قدرت نهایی است.


مهندسین کاوازاکی در صدد برای سوخت رسانی دقیق تر، تاخیر کمتر و پاسخ گویی بهتر دریچه گاز و کاهش مصرف سوخت و تولید گازهای

گلخانه ای، دریچه گاز دوگانه را برای این موتور تعبیه دیده اند. از دیگر تغییرات انجین می توان به کارتر روغن بزرگتر، جنس آلومینیوم سیلندر از

نوع ضد اصطکاک، میلنگ Anodized که باز هم اصطکاک را به حداقل می رساند، پیستون های جدید و سیستم خنک کاری اصلاح شده که

در افزایش کارایی کلی اینجین تاثیر بسزایی دارد.

همگی این وِیژگی باعث شده تا قدرت نهایی بالا رود و کاوازاکی ادعا می کند که توزیع نیرو در دورهای پایین و متوسط بهبود یافته.

قدرت انجین تک سیلندر مقابل دو سیلندر


برای شاسی جدید، از فلز استیل با قابلیت منبسط شدن که دارای مقاومت و سختی بیشتر است برای بهبود ثبات و هندلینگ در رانندگی

استفاده کرده. برای کاهش لرزش ها انجین توسط محافظ های پلاسیتکی احاطه شده. به طبع سیستم تعلیق جلو و عقب تغییر کرده اند و

تایر عقب نیز پهن تر شده (سایز ذکر نشده) تا با شاسی جدید مجموعه ای بی نظیر رقم زنند



شاسی جدید، مطمئن و جادار!



ABS در Ninja 250R به صورت آپشنال عرضه می شود، کمی جای تعجب دارد چرا که در اکثر برندها ABS به عنوان یک گزینه ثابت در محصولات

عرضه می شود. وزن این ساموریایی سبز 171 کیلوگرم در مدل استاندارد است و در مدل ABS دو گیلوگرم اضافه می شود.

اما بزرگترین و شاید بهترین تغییر نینجا طراحی و ظاهر آن باشد! ترکیبی هوشمندانه از دو سوپر اسپرت ZX-10R و ZX-14R.

کنسول جلو و چراغ یاد آور ZX-10R و طراحی کنار موتور و فلاپ ها ZX-14R با ورودی و خروجی بهتر هوا برای اذیت نشدن راکب بوسیله

گرمای انجین. تغییرات در ظاهر حاصل خط مشای جدید کاوازاکی در طراحی است که سمبل آن سوپربایک های 1 لیتری و بالاتر آن.

رینگ های ده پره و اگزوز جدیدتر با محافظ های گرما صحه بر سخن بالا می گذارند. کیلومتر بسیار زیبا ترکیبی از دو شمار آنالوگ و سرعت سنج

دیجیتال.

جزئیات بیشتری از Kawasaki Ninja 250R منتشر نشده و باید منتظر ماند تا کاوازاکی اطلاعت بیشتر فاش کند.

در مبحث قیمت هم باز هم رقابتی تعیین خواهد شد در مقابل جنگجوی هوندا!





***

اگه کوتاه بود به بزرگی خودتون ببخشید، اطلاعات و مشخصات زیادی توی نت در موردش نیست، با این وجود اولین سایته فارسی زبانی هستیم که در

مورد این موتور مطلب میذاریم (;

تقدیم به همه نینجا دوستان و نینجا سواران

با سپاس فراوان عباس

تدوین و نوشته: Classified

1391/6/8


کپی برداری و اقتباس از این نوشته فقط با اجازه نویسنده امکان پذیر است.

[ سه شنبه 7 شهریور 1391 ] [ 11:07 ق.ظ ] [ محمد رضا عالی پور ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By Tempdownload :.

درباره وبلاگ

نظر سنجی
سلام به همه ی دوستان گلم دوستان به نظر شما پست های کدام مدیر بیشتر جلب نظر شما می کند؟



آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
Online User