تبلیغات

اسلایدر

پارس موتور
پارس موتور
 
قالب وبلاگ
واقعا دوستان این مطالب زیبا بخونید پشیمان نمیشوید

وقتی دارین BMW میرونید یا بهش نگاه میکنید از خودتون بپرسید چه چیزی تو این موتور بده؟ ......هیچی! این یه موتور سیکلت واقعیه......

این موتور بهترین تکنولوژی رو در بین موتور های دیگه داره. traction control داره. mode های مختلف داره که میتونید تنظیم کنید. rain.....sport.....race.....slick....واقعا در بین موتور های اینجا پیشرفته ترینشونه.مگه package کامل تر از این هم داریم؟!

مقدار قدرتی که داره بی نظیره. قدرت زیادشو تا وقتی که دور رو تا 11000 12000 نبرید حس نمیکنید و تو این دور ، موتور پرواز میکنه. صدایی که میده انگار دارین تو F1 رانندگی میکنید. شمارو خیلی خیلی سریع به جلو پرتاپ میکنه.
quick shifter داره(بدون کلاج میتونید دنده بدین). traction control پیشرفته ای داره که تو یه سری زوایای خاص وارد عمل میشه. ABS داره که میتونید خاموش و روشن کنید. موتور بسیار راحتیه. کمک،ترمز،شاسی فوقولعاده ای داره. موتوریه که حداقل 10 تا 30 اسب قدرت بیشتری نسبت به بقیه تولید میکنه. چه طوری BMW
از این موتور سود میکنه ما نمیدونیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی تو حالت rain mode باشه قدرتی که به چرخ ها میره حدود 150 اسبه و این انتقال قدرت بسیار به نرمی انجام میشه. traction control و ABS هم فعاله.
حالت sport برای مصارف شهریه. تمام قدرت(حدود 180 اسب) به چرخ های عقب منتقل میشه ولی این کار متعادل انجام میشه و موتور خشن نیست.
حالت race برای پیسته و تمام 180 اسب به چرخ های عقب منتقل میشه و موتور کاملا وحشیه و traction control و ABS خاموشه.
حالت slick برای مواقعی هست که میخواید تو هر شرایطی یک رانندگی مطمعن داشته باشید. در این حالت تمام قدرت موتور وحشیانه به چرخ عقب منتقل میشه و traction control و ABS روشنه.
نظر خودم: تو کلیپ هایی که من از این موتور دیدم 0 تا 200 رو حدود 5.5 ثانیه پر میکنه که این عدد در موتور های دیگه حدود 7 ثانیست. سر موتور در هر شرایطی تو دنده ی 1 و 2 میاد بالا به دلیل قدرت زیاد(تو تمام کلیپ ها این اتفاق یه راحتی میوفته).


نفر دوم: Honda CBR1000RR

تو اینجا هیچ موتور دیگه ای مثل هوندا سریع روندنش آسون نیست.......تو یه دور پیست.....قطع پیچ و گاز دادن!

سوار این موتور میشیم......زمان گیری اولین دور پیست......سریعترین زمان بدست اومده در گروه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!

این خاصیت این موتوره.شما هیچ کاره دیگه ای نمیخواد انجام بدین.فقط کافیه که سوار این موتور شین و شروع به سریع روندن کنید و زمان گیری خودتونو تو 1 دور پیست بهتر کنید. پیش خودتون میگید چطور یه همچین چیزی ممکنه؟! ممکنه! چون شما سوار هوندا هستید و از خاصیت این موتور آسونی تو روندن سریعه.
اصلا پشت موتور اذیت یا خسته نشدم.شاسی و ترمز و کمک های فوقولعاده ای داره. پیچ هارو بدون زحمت رد کردم.واقعا این موتور اشتباهات شمارو می بخشه و شاسی این موتور هیچ کار غیر عادی ای انجام نمیده.هیکل موتور یکم کوچیکه مثل یه موتور 600 سی سی میمونه و همین مساله روندنشو آسون کرده.موتور بسیار زیباییه. قدرت موتور تو دورهای میانی خیلی عالیه. تو دور بالا هم همین طوره که فقط BMW از پس این موتور بر میاد.
در کل هرچیزی که از یه موتور سیکلت انتظار دارین CBR1000RR آرزوی شمارو براورده میکنه.
تنها کمبودی که داره به گفته ی بعضی ها نداشت اصالت در این موتوره. اگر از کمبود های CBR1000RR بگیم فقط همین 1 مورد از نظر بعضی ها کمبود به حساب میاد. برای جبرانش میشه گفت که این موتورو میشه به عنوان یک platform برای موتور سیکلت به حساب آورد. در واقع این موتوریه که هرجوری که دوست دارین میتونید خودتون بسازینش و بهش اصالت بدین


نفر سوم: Ducati 1198 se

اولین چیزی که در مورد دوکاتی به ذهنم میاد اینه که گرونه!!! قیمت این موتور 2 برابر موتور هاییه که ما تست کردیم(حدود 25 هزار دلار) و اگه شما این مقایسه رو خوندید و قصد خرید دوکاتی رو دارید حتما بیشتر تحقیق کنید. اگزوز اسپرت و traction control داره.
دوکاتی یه موتور غیر معمولیه و وقتی دوکاتی میرونید قضیه کاملا فرق میکنه.کمی طول میکشه خودتونو باهاش تطبیق بدین ولی صدا و قدرت دوکاتی شبیه هیچ چیز دیگه ای نیست.
کمک،ترمز و ارگونومی فوقولعاده ای داره،به خاطر همین تو پیچ ها به طور غیر قابل باوری خوب عمل میکنه و پایداره. وقتی در مورد پیستی مثل willow spring حرف میزنیم این موتورو تو این پیست به این راحتیا نمیشه گرفت و همون طور که میبینید در جایگاه دوم ایستاده. تنها مشکلی که داره اینه که تو مسیر مستقیم کمی خسته کننده و آزار دهندست. در واقع این موتور بیشتر برای پیسته تا شهر




نفر چهارم: Kawasaki ZX-10R

این موتور مطمعنا برای پیروزی تو ریس ساخته شده.موتور سریعیه. راحته.پیچ و هندلینک بسیار دقیقی داره. انجین خوبی داره ولی مثل هوندا یا سوزوکی نمیتونید تو دور پایین ازش توقع داشته باشید و همیشه دور موتور رو مجبورید بالای 10000 نگه دارید و وقتی این کارو میکنید واقعا شمارو به جلو پرتاپ میکنه و انگار بال دارید و سر موتور تمایل زیادی به بالا اومدن داره.

نفر پنجم: Suzuki Gsx-R1000

در کل موتور خوبیه. انجین تو رنج میانی خیلی خوب عمل میکنه. تو دور های بالا هم خوبه. و به دلیل نرمی در انتقال قدرت موتور خیلی خیلی آسونیه برای روندن و به دلیل داشتن A , B , C modes برای هر راننده ای مناسبه و حتی میتونید قدرت موتور رو مثل یه موتور 500 سی سی کنید!
توانایی پیچیدن فوقولعاده ای داره. موتور راحتی برای نشستنه به طوری که وقتی میشینید حس میکنید که توی موتورید وبا موتور یکی هستید چون صندلیش کمی پایین تر از حد معموله. وقتی گاز میدید حس میکنید که موتور سریع نیست چون انتقال قدرت نرمی داره.
به نظر بعضی ها این موتور طراحی زیبایی نداره. موتور با کیفیتی هم هست.
نظر خودم:اگه بتونید با قیافش کنار بیاین موتور خوبیه


نفر ششم: KTM RC8R

وقتی به این موتور نگاه میکنم پیش خودم میگم میخوام خلاف ترین آدم روی زمین باشم چون اینطوری به نظر میرسه. طراحی این موتور کاملا متفاوته.
انجین این موتور لرزش ریادی رو به بدن منتقل میکنه مخصوصا تو دور های بالا. و متاسفانه برای انتقال قدرت بهتر باید دور موتور رو همیشه بالا نگه دارید.
وقتی سوار میشم احساس نمیکنم سوار یه موتور سوپر اسپورت شدم چون قدرتش نسبت به بقیه کمتره ولی روندنش جذابیت های زیادی داره برام.
دنده و کلاج عالیه،ترمز ها عالین،خیلی خوب میپیچه. کمی نسبت به بقیه ی موتور ها کوچیک تره. موتور بسیار بسیار راحتیه برای روندن




نفر هفتم: yamaha R1

با اینکه میدونیم این موتور تو تست ما هفتم شده ولی از سادگی تو روندن این موتور نمیشه گذشت. یاماها R1 موتور سرگرم کننده ای برای روندنه.واقعا سریع به نظر نمیرسه و به خاطر همینه که موتور سرگرم کننده ای به حساب میاد چون هیچی اون جوری الان باید اتفاق بیوفته ، نمیوفته!
از جمله کاراکتر های انجین میشه به نرمی در انتقال قدرت اون اشاره کرد.قدرت از دور پایین تا وسط خوبه ولی در دور های بالا نسبت به رقباش کمی ضعیفه. انتقال قدرت نرم در این موتور ممکنه شمارو گول بزنه و فکر کنید که کند ترین موتور نسبت به رقباش هست ولی اینطوری نیست.تو دور هایی بالا ممکنه کمی ضعیف باشه ولی در همین حال همه چی خوب عمل میکنه به جز انتقال موتور از یه طرف به طرف دیگه!
وقتی موتور رو به گوشه میبرید و میپیچید کاملا میشه کمی تلاش اضافی رو برای جمع کردن موتور احساس کرد چون یکم بزرگه و تو جاهای کوچیک هم ممکنه درد سر ساز باشه.
نظر خودم:در کل این موتور میتونه به عنوان یه موتور خوب که همه چی طبق خواسته ی شما عمل کنه برای استفاده ی روزمره مناسب باشه.


امید به رضایت شما


طبقه بندی: عکس،  دانستنی، 
[ دوشنبه 30 مرداد 1391 ] [ 04:21 ب.ظ ] [ محمد رضا عالی پور ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By Tempdownload :.

درباره وبلاگ

نظر سنجی
سلام به همه ی دوستان گلم دوستان به نظر شما پست های کدام مدیر بیشتر جلب نظر شما می کند؟



آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
Online User